De meeste bedrijven willen zich voorspellen in online marketing. Echter, om succesvol te zijn in online marketing, moet men een aantal digitale tijdperk technieken zoals SEO en SMM. De twee technieken kunnen hetzelfde lijken op een ondernemer die niet op het gebied van digitale marketing vertrouwd is. Zo kan SEO zoekwoorden bevatten, terwijl sociale media marketing betaald advertenties betreft. De twee tactieken kunnen voor de meeste online bedrijven gunstig zijn, vooral als men het verschil kent.
Jason Adler, de Customer Success Manager van Semalt Digital Services, presenteert enkele belangrijke punten die SEO van SMM kunnen differentiëren:
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Dit zijn tactieken in webontwikkeling, die erop gericht zijn de zichtbaarheid van uw website op de zoekmachines te vergroten, met name wanneer er één toets in een zoekopdracht is. SEO combineert veel on-site en off-site factoren om verkeer te krijgen van zoekmachines. Voor een digitale marketeer. Het doel van een succesvolle SEO campagne is om een gunstige plek in de ranking van zoekmachine resultaten voor een bepaalde set van zoekwoorden te krijgen. Dit is belangrijk omdat u uw concurrent kan verslaan, nieuw kwaliteitsverkeer krijgt en vooral de conversies verhogen. SEO omvat het gebruik van strategieën zoals:
- Trefwoorden zoeken
- Website ontwerpen
- Inhoudsopbouw
- Linken
- Automatische gereedschappen
Search Engine Marketing (SEM) is een andere aanpak van online marketing. SEM is de gesponsorde aanbieding. Het houdt in het plaatsen van gerichte advertenties op de organische zoekresultaatpagina's van bepaalde gebruikers. De procedure omvat het bieden van biedingen. Bepaalde personen op bepaalde demografie zullen uw advertentie voor een bepaalde periode zien. Deze methode wordt wijd gebruikt door zijn naadloze automatische automatische pay-to-click-automatisering.
Sociale Media Marketing (SMM)
Terwijl SEO het verkeer door zoekmachines verzamelt, is SMM nog een andere digitale marketing tactiek. SMM gebruikt strikt sociale media als criteria voor het verkrijgen van online klanten. Sociale media richt op prominente sociale netwerk sites zoals Facebook, Twitter, Tumblr, Pinterest en LinkedIn. Bemarkers op dit gebied verhogen een merkbewustzijn, verzamelen e-mails, krijgen links en verbeteren hun winstmarges met behulp van de talrijke manieren die beschikbaar zijn voor sociale media. Zo heeft Facebook een strategie van betaalde advertenties. Deze advertenties richten zich op een bepaalde demografie die juist door u is ingesteld. Andere online marketingkanalen in sociale media zijn:
- Twitter advertenties
- Video's zoals YouTube of Vimeo
- LinkedIn volgt
- Beeld delen zoals in Instagram en Pinterest
Traditioneel behalen zowel SEO als SMM doelgroep klanten voor een website. Ondanks het verschil maken ze ook het merkbewustzijn voor potentiële consumenten toe. Aan de andere kant is de omzetting van een bezoeker aan een klant niet geheel afhankelijk van hen. Andere factoren zoals webdesign treden in werking.
Conclusie
Bedrijven die succesvol online willen hebben, hebben digitale marketing nodig, maar termen als Search Engine Optimization (SEO) en Social Media Marketing (SMM) kunnen verwarrend worden. Zowel SEO als SMM zijn digitale marketing technieken. Meestal streven ze ernaar om de zichtbaarheid van het merk te vergroten en vooral om nieuwe klanten online te krijgen. Echter, de twee zijn anders in de manier waarop ze werken.
Bijvoorbeeld, SEO houdt in dat de zichtbaarheid in de grote zoekmachines wordt vergroot, terwijl SMM betekent een toenemend merkbewustzijn met behulp van sociale media. Door hun verschillen te begrijpen, zijn beide tactieken nodig en kunnen ze op lange termijn voordelen opleveren wanneer ze correct worden uitgevoerd.
0 Komentar untuk "Semalt Onthult Het Verschil Tussen SEO En SMM"